שילוב חברתי תרבותי |
||||||
שילוב חברתי תרבותי מלי ניסים גננת
בגלל הריכוז הגדול של הילדים העולים, החלט בשיתוף עם אגף הרווחה והקליטה בעיריית אריאל, לקיים פרויקט שילוב תרבותי כדי לשלב את הילדים מבחינה חברתית ובעיקר תרבותית וכדי לצמצם חיכוך עם התרבות והחברה המקומית. לגן נכנסה מורה לעולים עם התמחות לגיל הרך כדי לסייע בהפעלת התכנית. הקדשנו מחשבה מעמיקה לאמצעים ולדרכים שיובילו לביצוע הפרויקט ויסייעו בתרגום האתגר לעשייה החינוכית היום יומית. מטרות הפרויקט היו:
· שילוב תרבותי וחברתי של ילדים עולים בתוך הגן והקהילה. · חיזוק הדימוי העצמי של ילדי העולים ובנית תחושת ביטחון, שייכות והשתייכות. · הדוק הקשרים בין קולטים ונקלטים באמצעות שיתוף פעולה בין הקבוצות השונות (עולים וותיקים) להשגת המטרות פעלנו עם הילדים בדרכים שונות: נתנו לילדים (עולים ושאינם עולים) אפשרות להביע עצמם בשיחה על הארץ ממנה הגיעו, על ארץ ישראל ועל אופן התרשמותם הראשונית מהמקום החדש. ניסינו לפתח בילדים את המודעות להרגשות של העולים בארץ. שם הגן: גן ערבה, אריאל שותפות לפרויקט: טניה חודקו ז"ל, יעל
|
סולניצ'ני קרוג - אלוהים שמור על אמא מילים ולחן: רוסי עממי מילים בעברית: גידי קורן | |
סוֹלניצְ'ני קרוּג נְייבָּה וַקרוּג אֶטָה ריסוֹנָק מַלְצִ'שְקי נְירִסָבָּל אוֹן נָה ליסְטקֶה אי פָּדְפִּסָל ווּגָלְגֶה. פוּסְט וְיֶגְדָה בּוּדְיֶיט סוֹנְצֶה פוּסְט וְיֶגְדָה בּוּדְיֶיט נְיֶיבָּה פוּסְט וְיֶגְדָה בּוּדְיֶיט מאמא פוּסְט וְיֶגְדָה בּוּדוּ יָה. |
ליד השולחן ילד קטן יושב וציור מצייר לו, ובחדרו הוא גם כתב לאלוהים עוד מכתב. אלוהים, שמור על אמא, אלוהים, שמור על אבא, שמור אלי את השמש, אלוהים שמור עלי. |
אפשרנו הכרות עם השפה העברית והעשרת אוצר המילים דרך הקשבה והאזנה לסיפורים.
סיפרנו סיפורים קלאסיים המוכרים גם בשפה הרוסית וגם בשפה העברית: "סינדרלה",
"הברווזון המכוער", "זהבה ושלושת הדובים" והמחזנו אגדות מחיי ארץ ישראל (שבעה ידידים של מירי צללזון) כאשר כל ילדי הגן שותפים בעשייה.
נתנו דגש מיוחד למסורת היהודית ולחגי ישראל בעזרת שירים, מדרשי תמונות,הכרת סמלי החג, סיפורים ועבודות יצירה הקשורות לחג.
כל אלה תרמו לחיזוק הקשרים החברתיים ולטיפוח הסובלנות ולכיבוד האחר.
הפרויקט פעל בהצלחה מרובה, תוך מתן מקום וכבוד לתרבות ממנה מגיעים העולים
וחשיפתם לתרבות הצברית.
![]() | הדפס | ![]() | שלח לחבר |